In ieder huis gaat er wel eens iets kapot, als het om grote reparaties gaat, dan kun je dit doorgeven aan Gruno Vastgoed in het huurdersportaal via de knop “Melding”. Er hoeft dus niet gebeld te worden naar Gruno Verhuur of naar Gruno Vastgoed. Wanneer je telefonisch contact opneemt om een reparatie te melden, word je in alle gevallen doorverwezen naar het meldingsformulier in het huurdersportaal.
De wet kent twee soorten reparaties, namelijk kleine herstellingen en grote herstellingen. Conform het besluit kleine herstellingen zijn deze voor rekening van jou als huurder. Hieronder valt bijvoorbeeld het verven van binnenmuren en plafonds, het vastzetten van loszittende trapleuningen, doorknoppen en doduchekoppen, maar ook makkelijk te vervangen onderdelen van bijvoorbeeld kranen, kozijnen en sloten.
De Rijksoverheid heeft op een rijtje gezet wat allemaal onder kleine herstellingen valt en dus voor jou rekening is. Alles hierbuiten, dus de grote herstellingen, die meld je uiteraard wel!
P.s.: Wist je dat je het bijvullen van een CV-ketel heel makkelijk zelf kunt doen? Klik hier voor een uitgebreide uitlegvideo.
Neem contact op